Naaktfotografie Artistiek low-key duo

De kunst van fotografie vindt ik persoonlijk juist het niet fotograferen van…

of gewoon het niet belichten. Blijft absoluut bijzonder

low-Key fotografie.

Ik ben absoluut een grote Fan van Rembrandt en kan uren naar zijn schilderijen kijken, daar wil ik niet mee zeggen dat mijn fotografie Überhaupt te vergelijken is maar een vleugje inspiratie is altijd meegenomen.
Een hoekje hier, hoekje daar belichten en de schaduw die de sfeer bepaald. In dit geval heb ik deze twee modellen zo laten poseren dat ze technisch gezien elkaar in het licht staan maar juist dat levert het gewenste resultaat.

Een low-key fotografie project uitwerken met een talentvol en gemotiveerd modellen team dat goed voorbereid in de fotostudio te werk ging. Gewoon goed op de hoogte zijn van wat er is afgesproken en omschreven staat in het draai en mood-book, van deze modellen kun je verwachten dat ze je slagroom bij de koffie geven.

 

Camera:

Diafragma: f 11
Sluitertijd: 1/160
Iso: 100

Een hoger diafragma getal buigt het licht meer af en dat is ideaal voor onder andere flitsfotografie en low-key fotografie, het licht contrast wordt er hoger door maar ook de Sweet-spot range van mijn camera ligt rond dit getal.
De sluitertijd is voor flitsfotografie ook afhankelijk wat voor flitsers er worden gebruikt in dit geval ligt de synchronisatie tijd iets lager dan ik heb ingesteld (1/160), in feite is het gordijn van de camera al weer wat aan het dicht gaan voor de flits komt en mijn ervaring is dat het een aardig effect oplevert.
Hoe lager het ISO getal hoe minder ruis, mijn camera gaat niet lager dan ISO 100.

Studio:

Zowel de flitser rechts voor als de flitser links achter zijn de hoofdflitser, beide flitser gebruik ik om het modellen los te krijgen van de achtergrond maar ook om het licht gekruist tussen de modellen door te krijgen, door middel van een Grijs-kaart zijn beide flitser ingesteld, op het histogram van de camera zal deze precies in het midden staan.
Doordat de flitsers niet direct op de modellen staan gericht en de belichting gekruist gaat is het belangrijk voor de click goed te kijken hoe het licht op de modellen valt, in dit geval vindt ik het prima als maar 1 deel van bevoordeeld het gezicht belicht wordt. Door de continue verlichting op je flitser aan te houden zie je hou de lichtval is en vraag je de modellen zich te draaien in de positie waarbij de lichtval het